OBCHODNÉ PODMIENKY HOTELA ROKLINA ****

     

   1. ÚVODNÉ USTANOVENIA

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „OP“) sa vzťahujú na online rezervácie ubytovacích služieb poskytovaných prevádzkovateľom hotela, využívanie online rezervačného systému prevádzkovateľa hotela, platobné a storno podmienky online rezervácií uskutočnených klientom/klientmi prostredníctvom tejto internetovej stránky, ako aj všetky ostatné práva a povinnosti vyplývajúce z právneho vzťahu vzniknutého pri online rezervácii.

    2. OBCHODNÉ MENO

BIO - FARM, s.r.o.

Priečna 832

Spišský Štiavnik 059 14

IČO: 47 651 695

DIČ: 2024038588

IČ DPH: SK2024038588

Spoločnosť zapísaná v OR Okr. súdu Prešov, odd. Sro, vložka č. 11587/P

        3. STRANY

Zmluvné strany – dodávateľ, poskytovateľ: Hotel Roklina****, ubytovacích, stravovacích, kongresových a relaxačno-športových služieb odberateľovi (hosťovi) za úhradu.

Zmluvné strany – odberateľ, zákazník: Objednávateľ služieb.
Tieto podmienky sa vzťahujú iba na služby poskytované v Hotel Roklina ****,
Podmienky sú pre všetky strany záväzné a uhradením zálohy zákazníkom nadobúdajú štatút zmluvy v súlade s platnými ustanoveniami záväzných predpisov Slovenskej republiky.

3.1 Klient je oprávnený využívať online rezervácie len v prípade, že súhlasí s OP. Klientovi sa odporúča vo vlastnom záujme oboznámiť sa s týmito OP pre uskutočnením rezervácie. Pri opakovanom využívaní online rezervácie je klient povinný vždy sa oboznámiť s aktuálnym znením OP. Prevádzkovateľ hotela si vyhradzuje právo jednostranne tieto OP zmeniť, pričom zmena OP je účinná odo dňa ich zverejnenia na internetovej stránke prevádzkovateľa hotela. Pokiaľ klient nesúhlasí s niektorými ustanoveniami týchto OP, prevádzkovateľ hotela ho žiada, aby uvedený online rezervačný systém nevyužíval. Potvrdením rezervácie klient vyslovuje bezvýhradný súhlas s týmito OP.

3.2 Každý klient berie na vedomie, že všetky ceny a podmienky rezervácie a poskytovania služieb platia výlučne pre online rezervácie uskutočnené prostredníctvom tejto internetovej stránky.

3.3 Používaním online rezervačného systému klient vyhlasuje, že dosiahol vek minimálne 18 rokov a je spôsobilý vo vlastnom mene nadobúdať práva a preberať na seba povinnosti.

3.4 Každý klient – spotrebiteľ má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv vyplývajúcich zo zmluvy o ubytovaní alebo o poskytnutí iných služieb uzatvorenej podľa týchto všeobecných obchodných podmienok na subjekt alternatívneho riešenia sporov, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. V prípade, ak klient nie je spokojný so spôsobom, ktorým prevádzkovateľ hotela vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že prevádzkovateľ hotela porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na prevádzkovateľa hotela so žiadosťou o nápravu. Ak prevádzkovateľ hotela na takúto žiadosť klienta odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie do 30 (tridsiatich) dní odo dňa jej odoslania, má klient právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je: Slovenská obchodná inšpekcia alebo  iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Klient má právo zvoliť si, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti.

3.5 Klient môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov, ktorá je dostupná on-line na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

3.6 Činnosť predávajúceho podlieha dohľadu Slovenskej obchodnej inšpekcie – Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1.

          4. REZERVÁCIA

4.1 Klient má prostredníctvom online rezervačného systému možnosť vyhľadať aktuálne dostupné ubytovacie kapacity hotela podľa kritérií, ktoré zadá do rezervačného formulára (napr. dátum príchodu a odchodu, typ izby, doplnkové služby a pod.).

4.2 Po zadaní všetkých požadovaných informácií o termíne pobytu, type izby a prípadných doplnkových službách je klient povinný riadne vyplniť všetky požadované údaje v rezervačnom formulári.

4.3 Po úspešnom vyplnení formulára, uskutočnení platby v súlade s týmito OP a následnom overení údajov bude klientovi bezodkladne zaslané potvrdenie rezervácie na jeho e-mailovú adresu. V potvrdení bude uvedené rezervačné číslo, ktoré slúži ako identifikátor rezervácie – je potrebné ho uvádzať pri komunikácii o zmene, zrušení rezervácie alebo pri nástupe na pobyt. Klient je preto povinný toto číslo starostlivo uchovať.

4.4 Zmluva o ubytovaní alebo o poskytovaní iných služieb sa považuje za uzavretú až v okamihu, keď je klientovi zaslané potvrdenie rezervácie s prideleným rezervačným číslom. Automatické oznámenie o prijatí požiadavky do rezervačného systému hotela nemá záväzný charakter a nepovažuje sa za potvrdenie rezervácie.

            5. PLATOBNÉ PODMIENKY

5.1 Klient je povinný uhradiť cenu pobytu rezervovaného prostredníctvom online systému v plnej výške už pri vytvorení rezervácie, a to prostredníctvom online platobnej brány (platba kreditnou alebo debetnou kartou). Z tohto dôvodu je pri platbe požadované zadanie čísla kreditnej alebo debetnej karty klienta. Potvrdením rezervácie dáva klient súhlas na uskutočnenie platby za rezervovaný pobyt v plnej výške v prospech prevádzkovateľa hotela a zároveň ho oprávňuje na jej realizáciu. Celková suma za pobyt je po potvrdení rezervácie okamžite zúčtovaná v prospech bankového účtu prevádzkovateľa.

5.2 Prevádzkovateľ hotela postupuje pri spracovaní platieb v súlade s etickými zásadami a s dôrazom na ochranu súkromia klienta. Online rezervačný systém využíva moderné technológie šifrovania a bezpečnostné protokoly, ktoré zabezpečujú maximálnu ochranu citlivých údajov počas platobného procesu.

5.3 Klient udeľuje prevádzkovateľovi hotela splnomocnenie na overenie poskytnutých údajov o kreditnej alebo debetnej karte v príslušnej banke alebo u spoločnosti, ktorá danú kartu vydala.

5.4 Ak v rezervačnom systéme pri niektorej službe nie je uvedená cena, prípadne je uvedená nulová hodnota, znamená to, že služba nie je momentálne dostupná alebo jej cena ešte nie je stanovená. Odoslanie rezervácie sa v takom prípade považuje len za prejavenie záujmu o danú službu. O aktuálnej cene a dostupnosti bude klient informovaný dodatočne, pričom po oznámení týchto informácií má právo rezerváciu potvrdiť alebo odmietnuť.

6. STORNO PODMIENKY

6.1 Vzhľadom na to, že predmetom online rezervácií uskutočnených klientom/klientmi prostredníctvom tejto internetovej stránky je poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ktoré majú byť poskytnuté v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote, klient nemôže odstúpiť od zmluvy potom, ako mu prevádzkovateľ hotela potvrdil objednávku ubytovacích, stravovacích a iných uvedených služieb na konkrétny termín. Zrušenie rezervácie služieb v týchto prípadoch je možné len za podmienok určených prevádzkovateľom hotela v nasledujúcich bodoch týchto OP.

6.2 Klient môže po uskutočnení online rezervácie požiadať o jej zmenu elektronicky – prostredníctvom online systému po zadaní svojej e-mailovej adresy (uvedenej pri rezervácii) a prideleného rezervačného čísla. Zmenu je možné vykonať aj písomne, telefonicky alebo e-mailom prostredníctvom rezervačného oddelenia hotela na telefónnom čísle +421 948 167 674 alebo e-mailovej adrese recepcia@hotelroklina.sk .

Pri akejkoľvek žiadosti o zmenu rezervácie je klient povinný uviesť rezervačné číslo, ktoré mu bolo pridelené a zaslané e-mailom pri potvrdení rezervácie.

V prípade, že požadovanú zmenu nie je možné z kapacitných alebo iných prevádzkových dôvodov uskutočniť, hotel sa zaväzuje vynaložiť primerané úsilie na nájdenie vhodného riešenia, avšak nie je povinný požiadavke klienta vyhovieť. Klientovi v takom prípade nevzniká nárok na náhradu škody ani na iné finančné plnenie zo strany prevádzkovateľa hotela z dôvodu nemožnosti zmeny už uskutočnenej rezervácie.

6.3 V prípade odstúpenia klienta od zmluvy a zrušenia rezervácie vzniká prevádzkovateľovi hotela nárok na storno poplatok nasledovne:

Storno poplatky platné pre všetky pobyty

25% z ceny objednaných a potvrdených služieb                          do 20 – 14 dní pred dňom nástupu na pobyt

50% z ceny objednaných a potvrdených služieb                          13 – 7 dní pred dňom nástupu na pobyt

75% z ceny objednaných a potvrdených služieb                          6 – 2 dní pred nástupom na pobyt

100% z ceny objednaných a potvrdených služieb          1 deň pred a deň nástupu na pobyt

6.4 V prípade, že klient na rezervovaný pobyt nenastúpi, vzniká prevádzkovateľovi hotela nárok na úhradu storno poplatku vo výške 100 % z celkovej ceny objednaných a potvrdených služieb.

6.5 Ak klient odstúpi od zmluvy a zruší rezerváciu, prípadne odstúpi len čiastočne a zruší iba časť rezervovaných služieb, alebo ak na rezervovaný pobyt nenastúpi pri akciových pobytoch (v zmysle čl. 8 týchto OP), je prevádzkovateľ hotela oprávnený účtovať storno poplatok vo výške 100 % z ceny objednaných a potvrdených služieb.

6.7 V mimoriadnych prípadoch, ako sú napríklad ochorenie, úmrtie v rodine, živelná pohroma alebo iná závažná udalosť, môže prevádzkovateľ hotela po predložení hodnoverného dokladu o takejto skutočnosti rozhodnúť o čiastočnom alebo úplnom odpustení storno poplatku. Uvedené rozhodnutie je plne na uvážení prevádzkovateľa hotela.

6.8 V prípade odstúpenia klienta od zmluvy, zrušenia alebo čiastočného zrušenia rezervácie, ako aj pri nenastúpení klienta na pobyt, zašle prevádzkovateľ hotela klientovi písomné alebo e-mailové oznámenie o uplatnení nároku na storno poplatok a jeho výške podľa týchto OP najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, zrušení rezervácie alebo odo dňa začiatku pobytu v prípade nenastúpenia klienta.

Klient potvrdením rezervácie a súhlasom s týmito OP výslovne berie na vedomie a súhlasí s tým, že prevádzkovateľ hotela je oprávnený jednostranne započítať pohľadávku klienta na vrátenie zaplatenej ceny pobytu (pri online rezervácii) proti svojej pohľadávke na úhradu storno poplatku v zodpovedajúcej výške.

Ak po vykonaní započítania zostane zostatok v prospech klienta, prevádzkovateľ hotela tento rozdiel vráti bezhotovostným prevodom na bankový účet, z ktorého bola uskutočnená pôvodná platba, a to najneskôr do 30 pracovných dní odo dňa nasledujúceho po dni doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, zrušení alebo čiastočnom zrušení rezervácie, prípadne nenastúpenia na pobyt. Bankové poplatky spojené s vrátením platby znáša klient.

7. OSOBITNÉ USTANOVENIA

7.1 V prípade akýchkoľvek nejasností alebo otázok týkajúcich sa online rezervácie je klient oprávnený obrátiť sa na rezervačné oddelenie prevádzkovateľa hotela, a to telefonicky na čísle +421 948 167 674 alebo e-mailom na adrese recepcia@hotelroklina.sk

7.2 Ubytovanie (check-in) je možné v deň začiatku pobytu podľa potvrdenej rezervácie od 14:00 hod. Ukončenie pobytu (check-out) je potrebné vykonať v posledný deň pobytu podľa rezervácie najneskôr do 10:00 hod.

7.3 V prípade osobitných požiadaviek klienta, ako napríklad zabezpečenie detskej postieľky, neskorší príchod alebo odchod z pobytu (tzv. late check-in alebo late check-out), prípadne záujem o doplnkové služby, je klient oprávnený kontaktovať rezervačné oddelenie prevádzkovateľa hotela telefonicky na čísle +421 948 167 674 alebo e-mailom na adrese recepcia@hotelroklina.sk. Poskytnutie týchto služieb je možné len po predchádzajúcom potvrdení zo strany prevádzkovateľa hotela.

7.4 Prevádzkovateľ hotela môže poskytnúť zľavu z ceny pobytu pre deti mladšie ako 6 rokov (vrátane), a to vo výške 100 %, bez nároku na samostatné lôžko alebo prístelku. Uvedená zľava sa poskytuje výlučne na základe veku dieťaťa preukázaného hodnoverným spôsobom (napr. predložením dokladu totožnosti dieťaťa).

            8. AKCIOVÉ POBYTY

8.1 Prevádzkovateľ hotela je oprávnený ponúkať špeciálne alebo akciové pobyty (napr. last minute, first minute, sezónne alebo tematické balíčky a pod.), pričom počet izieb alebo kapacita určená pre tieto pobyty môže byť obmedzená podľa rozhodnutia prevádzkovateľa.

8.2 Na rezerváciu a realizáciu akciových pobytov sa vzťahujú osobitné obchodné podmienky, ktoré sa uplatňujú prednostne pred týmito všeobecnými obchodnými podmienkami. Ustanovenia týchto OP sa použijú len v rozsahu, v akom nie sú osobitnými podmienkami akciových pobytov upravené odlišne alebo výslovne vylúčené.

8.3 Osobitné obchodné podmienky akciových pobytov sú zverejnené na oficiálnej webovej stránke hotela www.hotelroklina.sk, prípadne sú k dispozícii na vyžiadanie v rezervačnom oddelení hotela. Klient je povinný sa s týmito podmienkami oboznámiť pred uskutočnením rezervácie akciového pobytu a ich akceptáciou vyjadruje súhlas s ich obsahom.

            9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

9.1 Prevádzkovateľ hotela spracúva osobné údaje klienta, ktoré mu klient poskytol dobrovoľne prostredníctvom rezervačného formulára, a to v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, štát pobytu, e-mailová adresa a telefónne číslo. Spracúvanie týchto osobných údajov je nevyhnutné na účely realizácie rezervácie ubytovacích služieb poskytovaných prevádzkovateľom, vybavenia žiadosti klienta o informácie pred poskytnutím služieb, ako aj na splnenie zákonných povinností prevádzkovateľa vyplývajúcich zo všeobecne záväzných právnych predpisov. Osobné údaje sú spracúvané len po dobu nevyhnutnú na dosiahnutie uvedených účelov spracúvania.

9.2 Klient môže pred odoslaním rezervácie dobrovoľne udeliť súhlas so spracovaním svojej e-mailovej adresy na marketingové účely – zasielanie informácií o novinkách, akciách a špeciálnych ponukách prevádzkovateľa hotela (newsletter). Súhlas sa udeľuje zaškrtnutím príslušného políčka v online formulári a platí po dobu 5 rokov odo dňa jeho udelenia, pokiaľ nie je odvolaný skôr. Súhlas je možné kedykoľvek slobodne odvolať podľa čl. 9.4 týchto OP.

9.3 Klient zodpovedá za pravdivosť, správnosť a aktuálnosť poskytnutých osobných údajov. V prípade ich zmeny je povinný bezodkladne oznámiť prevádzkovateľovi hotela nové údaje, aby bolo zabezpečené ich správne spracúvanie.

9.4 Súhlas so spracúvaním osobných údajov na marketingové účely (zasielanie newslettera) môže klient kedykoľvek odvolať:

- kliknutím na odhlasovací odkaz uvedený v každom marketingovom e-maile,
- zaslaním žiadosti e-mailom na adresu recepcia@hotelroklina.sk,
- alebo osobne na recepcii hotela.
Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov vykonaného pred jeho odvolaním.

9.5 Po uplynutí doby uchovávania, odvolaní súhlasu, splnení účelu spracúvania alebo v prípade, že je uchovávanie osobných údajov neprípustné, prevádzkovateľ zabezpečí ich bezpečné vymazanie alebo anonymizáciu.

9.6 Spracúvanie a ochrana osobných údajov sa riadi príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky a Európskej únie, najmä zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a Nariadením (EÚ) 2016/679 (GDPR).
 Klient ako dotknutá osoba má v súlade s týmito predpismi nasledovné práva:

- (i) právo na prístup k svojim osobným údajom,
- (ii) právo na opravu nesprávnych alebo neúplných údajov,
- (iii) právo na obmedzenie spracúvania,
- (iv) právo namietať spracúvanie, najmä ak sa údaje spracúvajú na účely priameho marketingu,
- (v) právo na výmaz (tzv. „právo byť zabudnutý“),
- (vi) právo na prenosnosť údajov, t. j. získať osobné údaje v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a preniesť ich k inému prevádzkovateľovi, ak je to technicky možné.

9.7 Ak si klient uplatňuje niektoré z práv dotknutej osoby a jeho totožnosť nie je možné overiť zo žiadosti, alebo ak má prevádzkovateľ hotela oprávnené pochybnosti o totožnosti žiadateľa, je oprávnený požiadať o doplnenie informácií potrebných na potvrdenie totožnosti osoby uplatňujúcej predmetné právo.

9.8 Klient má ako dotknutá osoba právo podať sťažnosť dozornému orgánu – Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, so sídlom Hraničná 12, 820 07 Bratislava, ak sa domnieva, že jeho osobné údaje sú spracúvané v rozpore s platnými právnymi predpismi.

9.9 Prevádzkovateľ hotela vyhlasuje, že osobné údaje spracúva výlučne na vyššie uvedené účely, v súlade s platnou legislatívou a pri dodržaní primeraných technických, organizačných a bezpečnostných opatrení, ktoré zabezpečujú ich dôvernosť a ochranu pred neoprávneným prístupom.

9.10 Osobné údaje klienta môžu byť v nevyhnutnom rozsahu sprístupnené zmluvným partnerom prevádzkovateľa hotela (tzv. sprostredkovateľom), ak je to nevyhnutné na naplnenie účelu, na ktorý boli získané. Takýmito sprostredkovateľmi môžu byť najmä poskytovatelia IT služieb, marketingových a rezervačných služieb, bankové inštitúcie alebo iné subjekty, ktoré spracúvajú údaje výhradne na základe pokynov prevádzkovateľa a v súlade s platnou legislatívou o ochrane osobných údajov.

            10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

10.1 Tieto obchodné podmienky a právne vzťahy vznikajúce na ich základe sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.

10.2 Ak by sa niektoré ustanovenie týchto obchodných podmienok stalo neplatným, neúčinným alebo nevynútiteľným, nemá to vplyv na platnosť, účinnosť ani vynútiteľnosť ostatných ustanovení. V takom prípade sa príslušné ustanovenie nahradí ustanovením, ktoré svojím účelom a významom najviac zodpovedá pôvodnému zmyslu.

10.3 Na právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami sa primerane použijú ustanovenia:

- zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
- zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov,
- zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov,
- zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov, ako aj ostatných všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky.

10.4 Klient potvrdením online rezervácie vyhlasuje, že sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámil, súhlasí s nimi a zaväzuje sa ich dodržiavať.
 Prevádzkovateľ hotela si vyhradzuje právo tieto obchodné podmienky kedykoľvek jednostranne meniť alebo dopĺňať.
 Zmenené znenie obchodných podmienok nadobúda účinnosť dňom jeho zverejnenia na oficiálnej webovej stránke prevádzkovateľa www.hotelroklina.sk, čím sa považuje povinnosť oznámenia zmeny klientom za splnenú.

10.5 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1. novembra 2025 a zostávajú v platnosti až do ich zmeny alebo zrušenia.